Nederlands
  nl
English
  en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Veelgestelde vragen

  • Bestellen & Levering
  • Betalen
  • Annuleren
  • Retourneren
  • Studieboeken

  • Hoe bestel ik een boek?
    Om te kunnen bestellen moet je een account aanmaken. Een account aanmaken kan tijdens het bestelproces.
    Ontvang ik een track-en-tracecode?
    Je ontvangt direct nadat je bestelling verstuurd is een mail met een track-en-tracecode. Op de website die in de email wordt genoemd, kun je nazien wanneer je pakket wordt bezorgd.
    Wat betaal ik aan verzendkosten?
    Je bestellingen worden gratis bezorgd.
    Wie levert de boeken?
    Wij verzenden de boeken. De levering gebeurt door MyParcel.nl / Post.nl
    Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd wordt?
    De meeste studieboeken liggen op voorraad en worden binnen 2 werkdagen geleverd. Als de boeken niet op voorraad zijn, duurt de levering van Nederlandse studieboeken 2 en buitenlandse studieboeken 5 werkdagen; uitzonderingen daargelaten.
    Wij informeren je altijd als een boek een langer dan verwachte levertijd heeft.

    Vragen? Mail dan naar student@boekhandeldominicanen.nl. Wij helpen je graag verder.
    Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
    Online kun je zien of je bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.
    Als je bestelling in je account de status 'verzonden' heeft maar je deze nog niet hebt ontvangen, check dan allereerst middels de track-en-tracecode de leverstatus. Als je je bestelling 3 werkdagen nadat die verzonden is nog niet hebt ontvangen, kun je een mail sturen naar student@boekhandeldominicanen.nl.
    Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk je bestelnummer mede te delen en te vermelden dat de bestelling bij Helix.nl is gedaan.
    Hoe kan ik betalen?
    Studieboeken betaal je online met ideal of creditcard.

    Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
    Je kunt online de status van je bestellingen inzien en je facturen bekijken via mijn account. Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag hem online op via wachtwoord vergeten

    Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
    Je betaling wordt direct verwerkt. Je kunt op de factuur zien dat je elektronisch betaald hebt en je ontvangt van je geldinstituut een betalingsbevestiging.

    Ik zou graag een kopie van de factuur willen hebben. Hoe kom ik daaraan?
    Je kunt eenvoudig een kopie opvragen door de kopie te downloaden via mijn account.

    Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
    Je kunt de factuur niet zelf (online) wijzigen.

    Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
    Wij streven ernaar om retourneringen en annuleringen zo snel mogelijk af te handelen en je aankoopbedrag terug te storten. Als je na een week nog niets hebt ontvangen, kun je onder vermelding van je naam, de titel van het boek mailen naar:
    Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
    Je kunt tijdens het bestelproces je bestelling annuleren. Verwijder daartoe de boeken uit je winkelwagen. Heb je al betaald en wil je toch annuleren? Neem in dit geval contact met ons op. Vermeld in de communicatie je bestelgegevens.

    Ik heb mijn bestelling geannuleerd, maar het boek is toch bezorgd. Wat moet ik doen?
    Als je je bestelling ondanks een annulering toch ontvangen hebt, dan was je bestelling al te ver in het proces om nog te kunnen annuleren. Neem in dat geval contact met ons op via email. Vermeld in de communicatie je bestelgegevens.
    Email: student@boekhandeldominicanen.nl

    Retourneren

    Onbeschadigde boeken kun je volgens de Wet Koop op Afstand retourneren. Je hebt bij deze wet de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de goederen aan de overeenkomst beantwoorden. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen.
    Als je een boek retour wilt sturen, moet je de aankoopbon (een kopie) meesturen met de zending.

    Stuur je aankoopbon mee met de retourzending!

    Kan ik een boek ook in de winkel retourneren?
    Ja, dat kan. Neem bij je bezoek aan de winkel je aankoopbon mee. Je moet aan hierboven genoemde voorwaarden voldoen om een boek te morgen retourneren.
    Als je een boek retour wilt sturen moet je de aankoopbon (een kopie) meesturen met de zending.

    Welke studieboeken mag ik nooit retourneren?
    Uitgezonderd technische defecten worden boeken die zijn ingeseald verkocht zijn (van plastic verpakking voorzien) en niet meer ingeseald zijn niet retour genomen.
    Boeken die voorzien zijn van een code worden nooit retour genomen!
    Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd indien de goederen onbeschadigd zijn.

    Wie betaalt de retourkosten?
    De kosten voor deze retourzendingen zijn voor eigen rekening.
    Retourzendingen zijn voor jouw risico. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een track-en-tracecode.

    Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik een bestelling retourneer?
    Als je retourzending aan bovenstaande voorwaarden voldoet, krijg je het aankoopbedrag terug op je bankrekening. Als je een boek in de winkel komt ruilen, ontvang je contant geld retour. Studieboeken worden ALLEEN na overleg met en na toestemming van een medewerker geruild.

    Ik heb een studieboek gekocht, maar ik ga stoppen met mijn studie. Kan ik het studieboek terugbrengen?
    Je kunt studieboeken alleen terugbrengen als je kunt aantonen dat je stopt met je studie. Neem je aankoopbon(nen) mee. De boeken moeten in perfecte staat zijn. Wij brengen 20% retourkosten in rekening.

    Ik ben nog geen klant, hoe kan ik een account aanmaken?
    Tijdens het bestelproces voer je je adresgegevens i. Ben je nog geen klant, dan kun je online klant worden. Je kunt altijd je gegevens inzien en wijzigen via Accountgegevens op deze site.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
    Via Accountgegevens en wachtwoord vergeten op deze website kun je eenvoudig een nieuw wachtwoord opvragen. Na opgave van je emailadres ontvang je per email een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

    Ik ben verhuisd, waar kan ik dit doorgeven?
    Je kunt je gegevens wijzigen via accountgegevens. Wil je je recente bestelling ergens anders af laten leveren dan op het adres dat je opgaf bij je bestelling? Neem in dit geval contact met ons op. Vermeld in de communicatie je bestelgegevens.
    Ik heb een ander emailadres, waar kan ik dit doorgeven?
    Je kunt de volgende keer dat je bestelt je gegevens wijzigen of direct via accountgegevens.

    Welke studieboeken moet ik kopen?
    Alleen de studieboeken die je nodig hebt voor je opleiding. De informatie op deze site is speciaal voor de studenten in Maastricht samengesteld. Je kunt erop vertrouwen dat de studieboekeninformatie klopt.

    Kan ik ook in de winkel kopen?
    Je kunt uiteraard ook in onze winkel kopen. Op Nederlandse boeken ontvang je 5% korting bij aankoop van 2 verschillende Nederlandse studieboeken. Op buitenlandse boeken krijg je 10% korting.

    Ik ga een vak volgen, maar dat vak staat niet op de website van mijn studievereniging. Wat moet ik nu doen?
    Bij sommige vakken worden geen boeken voorgeschreven of wij hebben daarover geen informatie ontvangen. Die vakken staan dan ook niet op onze website. Wij vernemen die vergissing graag via: student@boekhandeldominicanen.nl

    Ik wil graag al mijn studieboeken in één keer kopen, kan dat?
    Je kunt voor het hele jaar studieboeken kopen, maar wij raden het sterk af. Het is niet alleen duur, maar je neemt dan ook een risico. Soms treden er namelijk wijzigingen op in de voorgeschreven literatuur, of verschijnen er nieuwe edities van boeken. Dit kan dan betekenen dat je het verkeerde boek hebt gekocht, of dat je een boek hebt gekocht dat je helemaal niet nodig hebt. Bestel je boeken per periode, dan zit je altijd goed!

    leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
     
    Welkom bij Helix